Leta i den här bloggen

söndag 6 juni 2010

Lite bilder från helgen...

Hoppas ni haft en bra helg alla ni där ute, här har det jobbats på ganska bra..
Vi har oljat in altangolvet (inte en dag för tidigt), fräst på landet, grävt om och utökat jordgubbslandet, hunnit men personalfest, fikat hos faster, bror med familj kom förbi och fick en kaffetår, pappan och sonen har börjat klä epan invändigt, dottern har städat rummet (jo under kan faktiskt ske), tvättat, målat altanräcket mm.
Lagat mat??? nä inte nå avancerade saker i alla, tänkte istället visa hur vår helg har varit i bilder..

Torsdagkväll tog jag en skvätt vin, ostkroksskålen och en spännande bok och hoppade i badet (jo alltså inom hus) kan meddela att det va ganska skönt. Klev upp en timme senare ren och fin...



Jag och gubben lunchade på lilla skafferiet..
Gubben åt viltskav (jag smakade och det va himla gott) jag tog en grekisk paj, mums det med.



Sen när jobbet va slut för dagen så tog personalfesten vid..
Lite snittar fick vi , jo jag tackar ja riktigt gott...
Ost, kex, ostkrokar och chips fick vi också men det glömde jag att ta kort på..




Sen så gick vi upp på bjurholms värdshus och åt middag
plankstek till förrätt och en underbart god glassbakelse till efterrätt..
Sen tjattrade vi en stund och sen va det dags att krypa till kojs..



På lördag så bjöd bjurholms värdshus på lunch, hamburgare, korv med bröd eller wokat fick man välja på.
Kaffe och chokladbit fick man till efterrätt och barnen fick var sin godispåse, helt gratis, varför tänker ni? jo han firade 1 års jubileum, inte dåligt va? tack för lunchen säger vi...



På lördagskväll åt vi tacos till middag och jag knoppade efter kl 21 helt slut va jag, tyckte väl att john blund kunde ha kommit lite senare men ibland får man inte bestämma det helt enkelt.

Idag söndag så har vi varit ute och grejat hela långa dagen så middag det blev, grillad korv och potatismos helt enkelt inte fy skam det heller..



Avslutar med en bild på fasters katt Sunni som tittar fram under huset..

2 kommentarer:

veronnes sa...

Bättre bilder!
Bra växel..

Hanna sa...

Åh vad mycket gott du har ätit i helgen!! =)